Alla inlägg den 5 mars 2009

Av supernemi - 5 mars 2009 02:17

Är klarvaken, som vanligt vid den här tiden på dygnet. Jag vet ju att jag är en nattuggla, men nu så börjar min dag sällan före kl. 12. Jag försöker bekämpa det lite genom att varje gång jag behöver boka tid så ber jag alltid om en förmiddagstid. Då måste jag ju gå upp i lite mer normal tid.


Egentligen spelar det ju inte så stor roll. Finns inte mycket för mig på dagarna ändå. Förutom under min sambos sena vecka, för då börjar han ju kl. 14 och då är det ju bara på förmiddagarna vi hinner ses. Det är den värsta av hans fyra veckors period. Bäst är förstås lediga veckan, det är underbart att ha honom hemma. Är ju så mycket ensam att jag ibland känner mig ganska desperat efter sällskap. Önskedrömmer om en väninna som bor nära och har massor med tid. Saknar den där träffas-flera-gånger-i-veckan-kontakten, men var hittar man såna väninnor? De växer ju inte på träd.


Det är något med mig, jag har så otroligt svårt för att knyta nya kontakter. Visst jag har social fobi, det kan ju ha med saken att göra. Men samtidigt kan jag ändå vara väldigt social, så länge det är folk jag känner. Då älskar jag att umgås.


Det är så märkligt för å ena sidan får jag ofta höra hur trevlig jag är, att jag är rolig och smart, men samtidigt så har jag inte fått en enda ny vän på mer än 15 år om jag bortser från att jag lyckats bli sambo. Blev inte kompis med en enda person under mina högskoleår. Så det måste ju vara något hos mig som stöter bort människor, men jag har inte kommit fram till vad. Fast jag undrar jag om det inte kan vara att jag på nåt sätt skickar ut signaler om hur desperat ensam jag kan känna mig. Så att folk flyr för att de är rädda för att jag ska bli ett påhäng.


Jag träffade ju inte min sambo förrän jag gett upp hoppet om att någonsin hitta en stadig pojkvän och istället bestämt mig för att jag skulle strunta i allt vad kärlek hette och knulla runt så mycket jag bara orkade och ville. Fast det blev inte så många lösa förbindelser för där dök ju han upp och föll för mig lika pladask som jag föll för honom. Så det var ju bara att ge upp tankarna om att bli en kvinnlig "player".


Jaja de nattliga funderingarna går vidare...  en liten passus bara.. jag "tjuvvägde mig" i tisdagsmorse och då minsan tyckte vågen att det var alldeles ok att visa ett kilo mindre än i måndags...  *hmmmpf*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards