Alla inlägg den 22 februari 2009

Av supernemi - 22 februari 2009 10:14

Jag har som mål att jag bara ska väga mig på måndagar, men det är svårt att hålla sig. Så det händer att jag tjuvväger mig under veckorna. Gjorde det idag igen och blev rätt chockad. Från i måndags så har jag tappat 3,6 kg.


Vilket betyder att jag med all säkerhet kan få skriva in i protokollet i morgon att jag nu äntligen har nått ner under BMI 50. Det betyder att jag sedan jag vägde som mest har minskat 18 BMI-enheter.


Enligt den amerikanska BMI-modellen så är jag numera Morbid Obese, vilket fortfarande inte låter hälsosamt, men ändå bra mycket bättre än Super Morbid Obese.  Den svenska BMI-modellen har ju inte några indelningar alls efter BMI 40, så där har inte hänt någonting. Jag är fortfarande sjukligt fet. Och jag måste tappa ca 30 kg till för att komma under den gränsen.  Men jag är på väg.... 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards