Alla inlägg den 7 februari 2009

Av supernemi - 7 februari 2009 21:57

Jaha så har man tittat på Melodifestivalen och som vanligt går min och svenska folkets åsikt isär.


Hade jag fått bestämma hade placeringarna efter dagens deltävling sett ut så här:

1. Alcazar

2. Nina Söderquist

3. Marie Serneholt

4. Scotts

5. Caroline af Ugglas

6. Shirley Clamp

7. Jonathan Fagerlund

8. Emilia


Som man förstår av min lista så ställer jag mig högst frågande till att Emilia som i mitt tycke hade kvällens sämsta låt kunde gå till final. Även om jag naturligtvis är glad för att Alcazar gick dit.


Jaja fast det var kul att den Internationella juryn föll för Caroline af Ugglas, även om vi i nuläget inte vet om hon var 1:a eller 3:a på deras lista. Men det kanske kan få upp ögonen på svenska folket att i Europa så är det inte nödvändigt att det är lättsam Schlagerpop, eftersom tävlingen internationellt är en meloditävling och inte en schlagertävling...

Av supernemi - 7 februari 2009 16:43

Så vem är jag mer då förutom det som står i min presentation?

Jag är sambo, vilket jag varit i 4 år. Vi hade varit ihop i 5 år den 10 januari i år.


Jag är kattägare till 2 kastrerade hankatter som tillför otroligt mycket till mitt liv på gott och ont.


Jag gillar att läsa böcker, i flera olika genrer. Jag är bra på att samla på mig böcker, men har varit tvungen att skapa ett nytt system i min bokhylla. Jag har satt små röda och gröna klisterlappar på alla böcker jag inte har läst ännu, för att jag ska inse att jag behöver inte köpa den där boken. I alla fall inte än...  Färgen på klisterlappen har ingen särskild betydelse, det är bara lättare att se vilka böcker med rött omslag jag inte läst om det sitter gröna klisterlappar på dem.


Jag är periodare...  nej jag har inte problem med vare sig alkohol eller droger. Men jag har tendenser att göra allt i mitt liv i perioder. För en tid sen var jag inne i en handarbetesperiod, just nu är jag inne i en läsa-böcker-period...  Samma sak med pålägg, just nu är det keso som gäller med olika variationer.


Annars är jag väl en helt vanlig tjej med social fobi, gräspollenallergi och ångestproblematik. Jag är dock glad att säga att jag numera slipper lägga till suicidal till listan...


   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards