Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Välkommen till min blogg...

Av supernemi - 7 februari 2009 16:43

Så vem är jag mer då förutom det som står i min presentation?

Jag är sambo, vilket jag varit i 4 år. Vi hade varit ihop i 5 år den 10 januari i år.


Jag är kattägare till 2 kastrerade hankatter som tillför otroligt mycket till mitt liv på gott och ont.


Jag gillar att läsa böcker, i flera olika genrer. Jag är bra på att samla på mig böcker, men har varit tvungen att skapa ett nytt system i min bokhylla. Jag har satt små röda och gröna klisterlappar på alla böcker jag inte har läst ännu, för att jag ska inse att jag behöver inte köpa den där boken. I alla fall inte än...  Färgen på klisterlappen har ingen särskild betydelse, det är bara lättare att se vilka böcker med rött omslag jag inte läst om det sitter gröna klisterlappar på dem.


Jag är periodare...  nej jag har inte problem med vare sig alkohol eller droger. Men jag har tendenser att göra allt i mitt liv i perioder. För en tid sen var jag inne i en handarbetesperiod, just nu är jag inne i en läsa-böcker-period...  Samma sak med pålägg, just nu är det keso som gäller med olika variationer.


Annars är jag väl en helt vanlig tjej med social fobi, gräspollenallergi och ångestproblematik. Jag är dock glad att säga att jag numera slipper lägga till suicidal till listan...


   

 
 
sanna

sanna

7 februari 2009 17:04

Slumpade in i din blogg o säger välkommen hit. Jag är själv rätt ny här. Läste att vi har en del gemensamt. Själv genomgick jag en gastric by pass operation för exakt 10 månader sen idag. Måste vara underbart för dig att ha gått ner så pass många kilon redan. =) Jag läser väldigt mycket o broderar. Jag lider bla av ångestproblematik jag med. Vore kul om du vill höra av dig. Kram

http://susyj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av supernemi - 31 maj 2009 00:31

Senare idag söndag, så ska jag sätta mig på tåget till sjukhuset. För imorgon måndag så kommer de att göra steg 2 av min viktoperation. Det är nu jag ska få en Duodenal Switch.   Jag är nervös, inte för operationen i sig, men för hur livet kommer bl...

Av supernemi - 17 maj 2009 00:05

Så har det då visat sig, ESC handlar inte längre om låtar utan om utseende och charm. Det började redan förra året  och att Norge vann i år bevisar bara att om tävlingen någonsin igen ska handla om sången, så måste det bli en radiotävling. För hade t...

Av supernemi - 15 maj 2009 12:59

Den 1 juni ska jag läggas på operationsbordet igen. Då kommer kirugen att göra om min sleeve, till en Duodenal Switch, vilket innebär att maten jag äter bara passerar genom en liten del av tunntarmen. Detta leder till mycket begränsat näringsupptag. ...

Av supernemi - 26 mars 2009 03:18

Jag är glad att jag har blivit en frukost-ätare, även om resten av dagen varit katastrof.   jag började dagen med  1 glas fruktsoppa (gör det lättare att svälja tabletterna).  2 runda polarbröd, 1 med skivbar leverpastej och inlagd gurka, och 1 med o...

Av supernemi - 25 mars 2009 02:03

Ja snart i alla fall. Åker till Halmstad på fredag (Vi bilar därifrån till Helsingborg på lördag). Har redan börjat fundera på vad jag ska packa med mig. Tvättmaskinen går för fullt på dagarna, så att allt i garderoben ska finnas tillgängligt.   Tyck...

Ovido - Quiz & Flashcards